Echipa Wooba
Adrian, Cristina și Ștefan sunt cei trei fondatori ai Wooba.
Cristina este antreprenor în industriile creative, om de marketing, media planning și branding și proaspătă posesoare a unui permis de navigație pe apă. Lui Adrian îi plac lucrurile simple, iubește minimalismul în toate formele lui, este maker al echipei și tată al Larei. Ștefan se ocupă de creație, concept și grafică.
(de la stânga la dreapta – Adrian, Cristina și Ștefan. În spate, instalația de lumină creată special pentru Galeria Creart)
Cum a început povestea Wooba?
Wooba este un brand sustenabil românesc de obiecte și elemente de decor, o afacere locală pornită pentru a contribui cu impact în obiectivul de dezvoltare durabilă – consum și producție responsabile.
Wooba a început printr-o simplă joacă, atunci când Adrian, în încercarea de a construi cuburi și piramide din plastilină și betișoare pentru fetița lui, Lara, și-a dat seama că nu ies foarte echilibrate și drepte si a căutat să cumpere îmbinările. Nu a găsit și așa a decis să încerce să le producă singur. De aici și până la a se gândi la o afacere, a fost doar un pas.
Pe Ștefan și Cristina i-a cunoscut în 2019, la un makeathon, un heirup antreprenorial pentru cei hotărâți să își lanseze propria afacere. Cristina și Ștefan aveau o agenție de creație si dezvoltau identitatea evenimentului. În paralel, ajutau antreprenorii care voiau să pornească în direcția dezvoltării de produs. Cristina a văzut steaua realizată de Adi și l-a contactat pentru a cumpara una. Așa a început prietenia și colaborarea lor, steaua fiind primul produs din colectia Dark, în urma unui proces de fine tuning.
Proiectul Wooba a început în plină pandemie. Fiind închiși în case și neavând posibilitatea să călătorească, din dorința de a-și lua de undeva doza de energie și creație, au dat curs unei nebunii și au acceptat provocarea de a face din produsele lui Adi un bussiness de produs.
Pandemia l-a prins pe Adi în Breaza. Faptul că nu a putut să interacționeze cu mulți oameni, i-a dat mai mult timp de lucru, astfel că lucra și 12, 14 ore pe zi. Cristina, pe de altă parte, s-a ocupat să îi țină focusați, să le traseze un plan de lucru astfel încât să nu simtă că este pandemie și au accelerat pentru a crește proiectul în care credeau foarte mult.
Primul atelier l-au avut în Breaza, în incinta unei fabrici care producea mobilier din lemn masiv. Aici avea loc procesul de creație, de prototipare și pregătire a lemnului. Faptul că au găsit un loc pentru atelier aici, a fost o ocazie bună să se ajute reciproc cu cei din fabrică. Le produceau diferite piese printate 3D, iar cei din fabrică le ofereau ajutor pe partea de procesare a lemnului.
În octombrie anul trecut, în plin proces de înregistrare a companiei și într-o fază suficient de avansată cu tot ce înseamnă lansarea unui produs pe piață, au fost contactați de cei de la Imperiul leilor pentru un casting. Au acceptat să participe fără nicio ezitare, chiar și numai pentru a testa feedback-ul și pentru o exeriență în care aveau ocazia să arate lumii proiectul lor. Cristina a pregătit pitch-ul, Adi produsele, iar Ștefan s-a ocupat de tot ce înseamnă zona de branding și comunicare. Lucrurile au mers mai bine decăt s-au așteptat – în urma emisiunii au primit finanțarea și au început colaborarea cu Dan Șucu. Au început să lucreze la o colecție nouă, semnată special pentru Mobexpert, colecție de 6 modele pe care urmează să le produca în serie și să le lanseze în rețeaua Mobexpert. Au reușit să achiziționeze un număr mai mare de imprimante 3D, cu ajutorul cărora să producă îmbinările, iar acum sunt în punctul în care amenajează noul atelier și asamblează imprimantele.
Pentru că în urma emisiunii au primit o investiție de la un om care este atât de ancorat pe piața din România, au reconfigurat traseul gândit inițial, de a merge spre o piață internațională și să ramână la producerea și comercializarea produselor Wooba în România.
(surprinși în timpul prezentării proiectului la Imperiul Leilor)
Materiale folosite și sustenabilitate
Pentru producerea obiectelor luminoase, folosesc două tipuri de materiale – plastic și lemn. Nodurile sunt făcute din plastic biodegradabil, realizate 3D, iar lemnul este procurat cu sprijinul unei fabrici de mobilă din Hunedoara. Lemnul folosit provine din resturile rămase în urma producției de mobilă, resturi care nu mai pot fi folosite după producția acesteia.
Ideea de sustenabilitate și de continuare a proiectului într-o direcție de economie circulară a apărut datorită faptului ca si-au dorit să nu încurajeze consumul iresponsabil. Și-au dorit să colaboreze cu furnizori din România, să mențină un capital romanesc aici și au ales să folosească elemente de materii prime care să răspundă nevoii de a fi eco-friendly.
Din dorința de a construi un brand sustenabil, Wooba a început sã proiecteze obiecte urbane, geometrice, pentru a satisface cele mai importante tendințe actuale în materie de gust şi stil. Totul se îmbină la milimetru, pentru a crea jocul de lumini care îți insuflă liniște în întuneric şi îți dezvăluie noi universuri în propriul spațiu.
Colecția Dark by Wooba
Pentru prima colecție, pe care au numit-o sugestiv Dark, au vrut să faca o selecție dintr-o gamă de produse pe care Adi le gândise, au intrat într-o zonă de brainstorming și, în urma unei serii de pitch-uri creative, au gândit cele 5 obiecte de iluminat care compun colecția.
Dark by Wooba înseamnă corpuri de iluminat cu forme geometrice, minimaliste, create din materiale reciclate și prin tehnologia de printare 3D.
Cele 5 corpuri de iluminat sunt create din esență de fag debitate la cota dorită, șlefuite și finisate cu ulei sau baiț pe bază de apă. Siluetele minimaliste sunt completate de accentele cromatice negre.
(toate cele 5 corpuri luminoase ale colecției)
Au proiectat-o pe Luna cu gândul de a fi însoțitor al sufletelor bune, lipsite de speranță. Lampa are o strălucire mistică ce îți poate lumina chiar și cele mai întunecate gânduri, la fel cum luna strălucește asupra umanității. Așadar, ori de câte ori te simți singur, aprinzi Luna și te bucuri de întuneric.
Luna influențează în mod esențial lumea în care trăim. Provine din spațiul infinit, acolo unde întunericul ştirbeşte orice formã de viațã. Noaptea, ea aduce speranță, răspândind lumina care învăluie și pãzeşte umanitatea în linişte, din întuneric. În lupta dintre bine şi rãu, Luna emanã o strãlucire aparte pentru a tempera chiar şi cele mai rele şi reci sentimente. Reprezintã sfârşitul suferinței şi începutul liniştii. Cu un design deosebit în formă de diamant, Luna aduce strălucire spațiului tău. Fiecare casã are o poveste, dar nu fiecare poveste are o Lună care construiește o atmosferã cosmicã.
Uriel este destinat sufletelor creative. Cu un design minimalist, este accesoriul perfect pentru orice birou. Dimensiunea și forma sa permit încadrarea în orice loc din cameră.
Atunci când luminile se sting, întunericul preia controlul. Uriel este maestrul creativitãții. Oamenii tind sã îşi piardã viziunea în momentele în care mintea lor este cuprinsã de întuneric, iar imaginația este încãtuşatã în necunoscut. Uriel este cel care te ajută să-ți reclădești încrederea în sine.
Grație design-ului ei, lampa oferă o luminã plinã de cãldurã, lăsându-te să te simți confortabil şi în siguranțã în cãlãtoria ta prin cele mai profunde gânduri.
Deseori oferã inspirația şi motivația de care ai nevoie. El reprezintă sclipirea minții tale. Frica de întuneric va dispãrea pentru totdeauna.
Aaron este „slujitorul” oricărui suflet tulburat care cautã îndrumare. Cu un design modern şi nonconformist, Aaron are misiunea de a oferi un aer dinamic şi neobișnuit camerei tale.
Baghetele de lemn din care este concepută lampa, sunt îmbinate într-o formă geometrică asemănătoare unei flăcări.
Poziționarea divergentă a elementelor de design te inspiră să creezi, să visezi sau să lucrezi într-un loc plăcut, lipsit de energie negativă. Lumina sa dă naștere entuziasmului creator, necesar creionării celor mai ingenioase idei la birou.
Designul atipic al Stelei Ariel permite luminii sã strãluceascã într-un mod spectaculos în camera ta. Aspectul acestei lãmpi se potriveşte perfect sufletelor fermecãtoare. O definesc naturalețea și farmecul stilului industrial, fiind un accesoriu menit să aducă stil și o stare de confort în propria ta locuință.
Lampa se remarcã printr-un design modern, creând o atmosferã celestă şi fermecãtoare, transformându-ți spațiul într-un loc extrem de primitor. Ariel îți oferã o perspectivã nouă, plinã de entuziasm şi pozitivism, lăsându-te să te bucuri în voie de schimbările și momentele de fericire din viața ta.
Bennet Star este conceputã pentru sufletele agitate. Nimic nu se comparã cu eleganța pe care designul sãu sofisticat o poate aduce încãperii tale. Structura complexă, formată din baghete de lemn, conferă o notă cool locuinței, indiferent de locul unde va fi poziționată.
Steaua Bennet îți oferă energia de care ai nevoie. Forma sa delicată şi visătoare creează ambientul perfect pentru a-ți echilibra lumea interioară, atent supravegheată de lumina ei subtilă şi grațioasă.
Designul minimalist completează perfect orice dormitor, birou sau colț preferat de relaxare. Întrerupãtorul este uşor accesibil, acesta fiind poziționat pe cablul de alimentare. Jocul de lumini proiectat cu ajutorul baghetelor din lemn te transpune într-o atmosferă caldă, plină de fascinație.
Cum sună planurile de viitor Wooba?
Își propun ca până in 2030 să faca totul din reciclat, să investească în materiale care fie sunt reciclate, fie ușor de reciclat. Pe partea electrică au găsit furnizori care fac distribuție pe piața din România a tot ce înseamnă componentă electrică. În colecțiile următoare își doresc ca produsele lor să fie împachetate în direcția do it yourself, să ofere filmulețe din care oamenii să ia din experiența Wooba, construindu-și singuri un produs și atunci packaging-ul să fie din materiale mult mai sustenabile.
Sunt deschiși la orice feedback primesc și dispuși să lucreze pe el și să integreze opinii și idei ale oamenilor în orice construiesc. Consideră că tot ce înseamnă decor românesc este un segment care nu e exploatat suficient și pe care se poate lucra și construi mai mult. Văd în România suficienți artiști talentati, care au nevoie de cât mai multă expunere, împrietenire cu tot ce înseamnă marketing, astfel încât să poată să propulseze un nume în decorul internațional. Ei cred că o doză de curaj este un element esențial în a face ceva în sensul ăsta. Știu din experiența proprie că nu e ușor să faci design și să trăiești din el, consideră că nimic nu se poate construi în mod miraculos peste noapte, însă dacă ai o traiectorie bine pusă la punct, dacă ești dedicat proiecțiilor tale și crezi în produsul tău, găsești conexiunile potrivite și oamenii potriviți, se poate.
Add your first comment to this post